تامین منابع مالی زیرساخت‌های گردشگری تالاب کانی برازان   

استاندار آذربایجان غربی گفت: منابع مالی مورد نیاز برای فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری در تالاب بین المللی کانی برازان تامین می‌شود.

محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در بازدید از تالاب کانی برازان مهاباد گفت: برق رسانی و تامین برق پایدار و همچنین آسفالت جاده دسترسی برای تالاب کانی برازان در دستور کار قرار گرفته و منابع آن نیز تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت مهیاشدن امکانات و خدمات برای گردشگران به ویژه در فصل‌های زمستان و بهار که تالاب «کانی برازان» میزبان پرنده‌های مهاجر و بومی است، بر تعداد گردشگران این جاذبه گردشگری افزوده می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: توجه به زیرساخت‌های گردشگری و مشارکت مردم و جوامع محلی در حفظ و نگهداری تالاب یکی از اولویت‌های برنامه جامع مدیریت تالاب کانی برازان است که برای تحقق آن برنامه ریزی شده است.

معتمدیان با بیان وضعیت تالاب‌های حوزه دریاچه ارومیه از وضعیت خوبی برخوردار هستند، افزود: سال گذشته حق آبه‌های تالاب‌های حوزه اقماری دریاچه به صورت کامل از منابع مختلف تامین شد و تلاش می‌کنیم هر سال سهم حق آبه تالاب‌ها در راستای حفظ محیط زیست را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس هم اکنون بالغ بر ۱۰‌ها هزار پرنده از گونه‌های مختلف در تالاب‌های سطح استان مستقر و زیست می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.